Fortsätt till huvudinnehåll

Semestern del 2

På måndagen som var dag tre på semestern tog jag inga bilder under dagen. Mest för att vi inte gjorde så mycket mer än att ligga vid poolen och glassa. På kvällen gick vi ut och åt lite god mat. Längs strandpromenaden fanns väldigt många restauranger med lika många inkastare. När folk drar i mig och säger att jag ska gå någonstans blir jag bara arg så vi valde faktiskt den restaurang där de var minst påstridiga. Och tur var det för maten där var väldigt god! För 25 lira (100 kr) fick vi vitlöksbröd med någon röd röra och en vit dillsås till förrätt och en pepparbiff med pommes, ris och sallad till huvudrätt. Kaffet ingick oxå i priset, men det erbjudandet nappade jag inte på. ;)



När vi kom hem igen satte vi oss än en gång vid poolen för att dricka en öl, skriva vykort, spela kort och ta oss ett nattadopp.


Tisdagen gick till på samma sätt som måndagen, först bad i poolen, ut på restaurang och äta och till sist ett nattadopp i poolen. Enda skillnaden var väl egentligen att vi dessutom tog oss vars en drink i en bar längs strandpromenaden. Johan tog en mojito och jag provade en cosmo för första gången. Mumsigt! Restaurangen vi besökte den här kvällen hette Troy och hade en inkastare som kunde svenska. Inta bara några få ord, nej, han förde hela konversationer med oss. Bland annat kallade han mig hans syster och frågade Johan varför han höll mig i handen. Sen "ringde" han mamma och frågade vad han skulle göra med mig. Lustigkurre! Vi hade bestämt oss för att försöka äta billigt så jag tog en pasta bolongese som inte var så mycket att hurra över, men Johan var modig och ville testa kebab. Det var såååå gott!






Kan ni gissa vad vi gjorde på onsdagen? Jo, vi badade och åt ute på kvällen. Väldigt händelserika dagar... ;) Fast vi bestämde oss oxå för att ta oss en tur in till Sides centrum på kvällen när temperaturen hade gått ner till behagliga 30 grader. Vi hittade många häftiga ruiner men i övrigt kändes "gamla staden" inte så gammal.



Vårt lägenhetshotell från utsidan

En Magnum kostade i Turkiet 2,5 Lira = 10 kr.

Vi åt pizza på en dålig restaurang. De lovade oss bröd och kaffe "on the house". Vi såg inte skymten av något bröd, kaffet fick vi betala för och en pizza kostade mer än vad det stod i menyn.
En stor arena
Torsdagen av de andra dagarna lik. Dopp i poolen, ut och äta och sedan gå en tur i centrum på natten.








Den här kvällen åt vi på Troy igen. Jag var sugen på kebaben som Johan ät där förra gången och Johan ville testa något nytt. Lika gott den här gången oxå. :) I Side hittade vi ännu fler ruiner den här kvällen och jag passade även på att fotografera lite i "gamla staden" som mest bestod av butiker som sålde piratkopior. Mycket genuint och äkta med andra ord.. ;)

Sista dagen dedikerade vi till allt som varit bra med resan. Vi badade i poolen och i havet, åt ännu en pepparbiff med vitlöksbröd, gick en runda i staden och tog oss vars en drink.

Trots värmen fanns det en del mystiska vattenpölar som aldrig försvann. Denna till exempel...

Efter ett dopp i solnedgången





Vi var tvungna att fråga i förväg om våra drinkar hade tomtebloss i sig och de hade dem! :D Johan tog en pinja colada och jag tod en sex on the beach.
Ännu en bildtung post. :) Men inte så mycket text eftersom vi inte gjorde mycket mer än njöt och slappade. Jag tyckte eventuellt att det var lite fööör varmt i Turkiet för min smak men Johan klarade hettan bra. Däremot blev Johan sjuk så vi båda var ganska lättade när vi fick åka hem. Kvällarna där var dock underbara och jag kommer att sakna dem mest.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr