Fortsätt till huvudinnehåll

Lite blandat

Har varit två intensiva dagar! Har ju inte hunnit blogga så nu har jag mycket att skriva av mig! Igår sov vi väldigt länge efter festen i fredags så det blev lite ont om tid. Vi skulle nämligen städa och fixa lite innan en förfest som skulle vara hemma hos oss. På kvällen skulle vi fira fyra tjejer som har fyllt år under sommaren. Där fick vi bland annat leka lite lekar och det bjöds på tårta. Tyvärr var jag och Johan trötta redan vid ett på natten så då drog vi hem.

Idag har vi åkt till Malmö och Center Syd för att titta i djuraffärer efter bland annat burar. Jag trodde att det skulle vara svårast att hitta fåglar som jag ville ta hem, men det finns hur många som helst som jag vill ha! Däremot är det brist på burar på marknaden. I alla fall en sådan som jag vill ha. Får se om jag kanske beställer över internet istället.

Därefter åkte vi direkt hem och lagade mat. Vi fick ju fira att vi har slutat jobba och så... ;) Så till förrätt blev det gazpacho med vitlöksbröd och tomat- och löksallad. Till huvudrätt blev det en bit oxkött med pommes, tzatziki och sallad. Och till efterrätt blev det... okej, vi har inte hunnit äta det än. :P Men det blir nog glass.






Det jag egentligen tänkt blogga om är min Glossybox. Har hunnit prova tre av fem produkter och jag är ärligt talat lite konfunderad över åtminstone en produkt... Det gäller framförallt nagellacket från Alessandro som skulle minska missfärgningar från färgade nagellack. Framförallt: hur ska det användas? Första dagen satte jag på det på rena naglar, men efter en dag på jobbet var det rätt så skamfilat och jag såg egentligen ingen skillnad förutom att det såg ut som ett vanligt genomskinligt nagellack. Därefter provade jag att ha det som bas, det vill säga, jag satte på det under ett annat nagellack. Det som hände var att när jag hade diskat så kunde jag dra av nagellacket i ett helt stycke från nageln. Mycket mystiskt att det bara lossnade så där. Så vad ska jag ha det till? Jag vet i alla fall inte...






Nästa produkt som jag är lite tveksam till är tandkrämen från Brilliant Smile. Jag har testat den i ungefär en vecka nu och än så länge syns ingen skillnad. Jag vet inte riktigt vad jag hade hoppats på för jag har alltid trott att tandkrämer med blekning är humbug, men jag trodde kanske att en tandkräm som kostar ca 150 kr för en tub skulle vara vad den utgav sig för att vara. Men tydligen inte... :(


Den produkt som har fungerat över förväntat är fotkrämen från Alessandro. Den luktar lite suspekt, lite mintigt faktiskt, så det kändes lite konstigt att använda den. Fast jag har bara smörjt på den två gånger på små ytor av foten och det är verkligen stor skillnad! Tidigare hade jag hårda "valkar" på hälar och på mina lilltår, men nu är de helt borta! Jag har svårt att tänka mig att de har försvunnit av någon annan anledning för jag har ju jobbat i veckan och då har fötterna inte skonats. Så denna kräm kan jag faktiskt rekommendera om man känner för att lyxa till sina fötter.


Det jag inte har provat än så länge är ansiktsmasken från Anatomicals och C-vitaminboosten från Skinplan. Får se om jag hinner med masken imorgon. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr