Fortsätt till huvudinnehåll

Glossybox, augusti

Fick äntligen min Glossybox som jag har längtat efter! Den här gången hade de utlovat mer smink och det fanns väl i en viss mån. Så klart kan andra fått mer smink eftersom det finns olika boxar för olika typer av människor. Såg till exempel något om en ögonskugga som någon fått...? Anyhow...

Med lite snabba beräkningar har min box ett värde av 355 kr som ej inkluderar läppstiftet från Glossybox eget märke. Trots att värdet var mycket mindre än förra månadens kändes produkterna i denna låda lite roligare. Har faktiskt redan testat alla. ^.^

Lådan
Det jag testade först var faktiskt läppstiftet från Glossybox. Jag använder aldrig läppstift, sällan ens läppglans, för jag tycker inte att mina läppar passar så bra i färg. De är ganska små och det blir inte bättre av att sätta fokus på dem. Däremot gillade jag färgen på denna! Den är inte riktigt chockrosa, men det är ju en färg som verkligen syns! Tro det eller ej, men jag tyckte faktiskt att det såg riktigt snyggt ut på med! Ser min kommande look framför mig redan nu. ;)


Nedan till vänster finns en prova-på-tub med body lotion från Weleda. Det var höjden av otur att just jag fick denna doft för jag är allergisk mot citron i alla former och det brukar visa sig på huden i form av eksem. Typsikt! Fick med ett kort som visade att det fanns tre andra dofter som hade passat mig aning bättre... Doften i sig är det inget fel på. Luktar gott av citron utan att lukta för mycket som diskmedel. Smörjde på lite på ankeln för skoj skull (ingen ska ju titta där ändå) och kände att den var väldigt lätt. Försvann rakt in i huden vilket kan vara både bra och dåligt så klart...

Till höger är ett hårserum från Toni & Guy. Fick ju en saltvattenspray i samma märke i juniboxen som jag inte alls var imponerad över och jag får väl fortsätta lite på samma tema. Man ska pumpa ut några droppar i händerna, gnida in i handflatorna och fördela i hårtopparna. Poängen är att det ska bli mindre friss och håret ska få en fin glans. Vet inte om man skulle betala 140 kr för en flaska när det inte verkar ge så stor effekt. Jag med mitt långa hår borde ju uppskatta en sån här produkt men jag vet inte riktigt om jag ser något resultat. Får prova igen och uppdatera här igen om jag ändrar min dom.


Här är en liten ny sorts produkt som heter Lip Frosting. Märket heter Jelly Pong Pong och det låter ju bara för härligt när man säger det! :P Det är i vilket fall som helst något som man kan ha både på läpparna och tydligen även på kinderna som en rouge. Appliceringen på läpparna gjorde mig lite konfunderad. Det är ju som en vanlig tub och har man den i väskan så bär man ju inte direkt med sig läppenselar, spegel och papper vilket kan orsaka en del problem. Löser man problemet och får på sig den här produkten (ärligt talat så är det ett läppbalsam skulle jag säga) så ser det väldigt fint ut, luktar gott och sitter lika bra som vilket läppbalsam som helst. Men det är ju inget man tar med sig ut på dansgolvet direkt...


Sista produkten är en BB Cream från L'Oreal. Grr...! Köpte ju en annan BB Cream igår! Har egentligen inte testat den här produkten i ansiktet utan bara på armar och händer så det är en preliminär dom nu... Krämen är som man ser vit när den kommer från tuben. På något magiskt sätt ändrar den sedan färg och blir hudfärgad. Hur det funkar och hur det ska kunna passa mitt bleka ansikte vet jag inte än, men tufft är det! I nuläget verkar tonen vara aningen för mörk för mig, så får väl se om det är många på jobbet som skrattar åt mig imorgon när jag testar den på riktigt. ;)


Det var det...! En kul box med andra ord! Ser fram emot att använda alla produkter.

Tänkte dricka upp min smoothie nu innan det är dags att sova så passar på att uppdatera om Piko och Johan nu med (Piko har tagit över min blogg). Piko mår bra men just nu verkar han tro att han är en kolibri med tanke på allt flaxande. Får se när vi kan släppa ut honom... Han var otroligt sällskaplig när jag satte in handen hos honom. Jag fick faktiskt lov att klia honom i nacken och runt om hela huvudet en lång stund. Så länge att det var jag som tröttnade, inte han! Han satt där och burrade upp sig och stängde ögonen. Sicken myspys!

Johan fick sig en besvikelse idag. När han startade sin nya dator lät den väldigt mycket. Han googlade lite och såg att nätaggregatet som han hade köpt ibland (eller ofta) har ett fel som gör att det kör på full styrka hela tiden, utan att stanna. Nu inväntar han en dom från Cdon när han köpte komponenterna för att se om han kan skicka tillbaka det till dem och få ett nytt. Oavsett vad som händer är det supertråkigt. :/

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr