Fortsätt till huvudinnehåll

Maskinsektionen fyller 50 år! Och lite grillning på det...

Så fort det är mycket som händer samtidigt blir bloggen lidande. Men jag ska försöka sammanfatta de senaste dagarna ändå. :)

Slutet av veckan bestod av dagar i skolan. Jag har fått klartecken att min designidé nog håller måttet så nu ska jag börja tillverka mina tio exemplar som jag sedan ska sälja. Naturligtvis kommer det upp ett inlägg om det här senare så att alla intresserade kan höra av sig. ;)

I fredags tog vi en myskväll här hemma, men igår så var jag på bal med Marie. Johan och Maries pojkvän, Robert, satt här hemma och käkade pizza och spelade tv-spel under tiden. Men som sagt, bal! Maskintektionen fyller 50 år och firar med en jubileumsbal. Jag har tyvärr inga bilder på oss eftersom jag lät Marie stå för fotograferandet, men fina var vi! Dagen till ära hade vi köpt studentmössor med röda spegater. Väl framme på balen fick vi även fina medaljer att hänga på oss.

Det började lite lätt med mingel framför AF-borgen som sedan övergick till fördrink utanför stora salen. När dörrarna öppnades fick vi leta upp våra platser på ett utav de 15 utsatta borden i salen. 412 sittande skulle vi vara totalt. Vår konferencier var komikern Jesper Rönndahl och under kvällen bjöds det förutom lite snack från honom även på tal från olika sektioner, viktiga människor inom sektionen, maskinsektionens första sekreterare (som för övrigt höll i ett väldigt spännande tal om skillnader mellan nu och då), phös-spex och ett besök av Lundaspexarna.

Till förrätt fick vi kallrökt fossenlax med bakad äggcrème, rädisa, äpple och dill. Det är ju aldrig fel med lax, men äggkrämen var lite suspekt. Den hade utseende, smak och konsistens som en bit smör ungefär. Huvudrätten var sotad ryggbiff med kappa, örtbakad tomat, haricots verts och pepparsky. Helt enkelt en köttbit med lite sås och potatis. Gott så klart, det kan ju knappast gå fel. :) Efterrätten var ju inte direkt min favorit kanske, men jag är också lite kräsen när det gäller efterrätter. Är det inte choklad så är det inte heller helt rätt. ;) Fläderparfait fylld med citronsorbet blev det i alla fall och till det fick vi fruktbitar.

Efter maten blev vi utjagade i Lundagård för att kolla på fyrverkerier. Och sedan bjöds det på sexa nere i källaren innan dansen började. Först vals och lite bugg och sedan antar jag att det även blev festmusik, men då hade jag och Marie redan gått. Klockan började närma sig ett när vi började bli trötta vilket inte är så konstigt när vi varit på borgen i nästan åtta timmar. 

Sammanfattningsvis så var kvällen väldigt bra och det var bra anordnat av jubileumskommitén. 

Studentmössan med våra fina röda färger.

Medalj. Min andra någonsin. Den första är från karnevalen. :)
Idag tog jag och Johan oss en liten sovmorgon och en lugn frukost innan vi bestämde oss för att gå och köpa något att grilla nu på eftermiddagen. Sedan laddade vi grillen, packa ihop oss och begav oss till St:Hans backar och grillade lite. Solen värmde gött och vi hittade ett ställe i lä för vinden så vi låg där nog i tre timmar och käkade och läste. Det blev vars en kotlett med potatissallad, bea och sallad. Till "efterrätt" åt vi två ölkorvar och kex med ost. Och så klart lite vin och öl på det. Med andra ord så har den här helgen varit helt underbar. :)





Och innan jag publicerar detta superlånga inlägg kan jag passa på att visa bilder på mina försenade födelsedagspresenter. Studentmössan köpte jag visserligen också för presentpengar, men den är där uppe så scrolla upp igen om den är viktig att se. ;) Sedan fick jag ju likadana tröjor från Emelie och Maria så jag bytte den ena och för pengarna och ett presentkort köpte jag ett fin linne som kommer vara skönt nu i sommar. Linnet är från Chic o Chic.


Den gula väskan jag fick av Johan bytte jag mot en annan gul väska som kom i fredags. Så här är den! :) Den är från & Other Stories. Det är HM's nya butik med lite mer exklusiva kläder och accessoarer. 


I fredags fick jag även Glossyboxen för April månad, men jag har inte hunnit prova allt än. Det kommer dock ett inlägg så snart som möjligt. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr