Fortsätt till huvudinnehåll

Glossybox April!!

När jag öppnade månades Glossybox var jag faktiskt lite besviken, och det brukar jag sällan vara. Jag tycker bara att innehållet i den här månadens box var lite skralt. Tre produkter var full-size varav den ena var en engångsmask och en annan en väldigt liten sprayflaska. Så ja... Jag hoppade kanske inte av glädje. Dessutom fanns ännu ett läppstift i den här boxen. Än så länge har jag fått fyra stycken, och jag använder sällan läppstift. Men men.

Temat var Spring Clean Your Beauty. Värdet på boxen var faktiskt väldigt högt på grund av två produkter. Dessa två tillsammans kostar i affär 498 kr. Lägger man till värdet på de andra produkterna är man uppe i 600 ungefär. Fast jag hoppar ju fortfarande inte av glädje...


1. Babor - Lip Colour (199 kr). Det här läppstiftet osar verkligen av lyx. Jag brukar sällan falla hals över huvud för en förpackning, men just den här känns som något jag skulle vilja bära med mig överallt. Färgen är väldigt pigmenterad och mörkröd så jag trodde inte att jag skulle passa i färgen alls, men den ser ändå helt okej ut på mig tycker jag. Däremot är den glansig och jag föredrar matta läppstift. Men lyxen! Se vad snyggt det är! Kanske inget jag kommer köpa igen dock. Främst för att jag aldrig kommer lyckas ta slut på det.


 2. Tancan - Bronze Self-Tanning Spray (299 kr/50 ml, vit sprayflaska på bilden). Brun utan sol är ju verkligen något jag skulle behöva med tanke på hur blek jag är. Men jag känner inte att jag kan gå från min nuvarande hudton till superbrun utan att det ser konstigt ut. Så när jag testade den här produkten försökte jag verkligen ta så lite som möjligt. Det resulterade i fläckar där det kom mer färg och ingen färg på andra ställen. Eftersom man dessutom sprayar på kroppen kan man anta att det blir färg överallt, och det blev det verkligen. Vår dusch såg ut som... ja, jag vet inte vad och när jag skulle skölja av den stänkte det vatten upp på fötterna så det såg ut som om jag hade pigmentförändringar, eller väldigt stora födelsemärken. Så nej, nej, nej! Jag tänker inte prova brun utan sol igen som man måste spraya på för det såg ärligt talat för jävligt ut. Kolla priset dessutom. För den lilla flaskan på bilden betalar man 300 kr och färgen håller i en vecka. Jag har inget positivt alls att säga.

3. Vichy - Normaderm Hyaluspot (159 kr/15 ml, längst fram på bilden). Den här lilla tuben ser mycket större ut på bild än vad den är i verkligheten. Den är ungefär som mitt lillfinger och innehåller 5 ml om jag inte minns fel. Lite snålt. Det är en punktbehandling mot finnar som ska ta bort finnen på 24 timmar. Jag har nu provat den här krämen i två veckor och måste säga att den inte utför några mirakel på mig. Den skadar ju verkligen inte och den luktar gott och är dryg, men den tar inte bort finnar på något magiskt vis. Sen vet man ju aldrig hur det hade sett ut om man inte kletat på sig den här krämen. Jag tror inte att jag kommer köpa den här produkten igen.

4. Être Belle - Collagen and Aloe Vera Hydro Mask (29 kr/st, längst bak i karmen). Okej, jag var väldigt negativt inställd till den här masken från början för den kändes inte så kul att få i boxen. Däremot så var resultatet efter användning väldigt bra! Masken är verkligen en mask. Jag är van vid ansiktsmasker som man smörjer på, låter sitta och tvätta av, men den här var på en liten duk som man vecklade ut och lät ligga på ansiktet. Jag kände mig som Jason i skräckfilmen Fredagen den 13e när jag hade den på mig och Johan skrattade en del åt mig. Men den kylde skönt när den satt på och man såg väldigt fräsch ut efteråt. Hittar jag den igen i någon affär kommer jag att köpa den.


5. Balance Me - Super Toning Body Wash (105 kr/260 ml, liten flaska med röd etikett). En duschtvål helt enkelt och lite snålt att bara få den i en så liten flaska. Det känns liksom som det är en massa engångsgrejer i den här boxen på grund av deras storlek. I alla fall... Jag har tidigare fått en ansiktstvätt från samma märke i en Glossybox och har samma problem med den här tvålen som med ansiktstvätten - lukten! Jag gillar fräscha dofter, inte doften av typ örter och lavendel. Det luktar ju som någon gamlings linneskåp. Så vill inte jag lukta! I övrigt är det här en tvål som vilken annan, inget fancy alls. Så jag kommer inte köpa den här igen.

Med andra ord så tyckte jag mycket om ansiktsmasken och lite om läppstiftet. Det andra hade jag inte mycket till övers för. Jag har lite kvar i Tancan-flaskan så om någon vill testa brun utan sol så hojta så får ni den. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr