Fortsätt till huvudinnehåll

Många goda nyheter!

Jag har många kul saker att berätta så jag vet knappt var jag ska börja! Kanske lika bra att börja med det som hände först och det är tentabetyget i kursen Interaktionsdesign. Det var faktiskt min sista salstenta någonsin och jag lyckades sätta en femma på den! Det trodde jag aldrig, och jag är verkligen supernöjd! Jag har dessutom precis lämnat in min hemtenta i rehabiliteringstekniken och det är min sista tenta någonsin! (Om jag nu får ett exjobb det vill säga...) Klarar jag den tentan så har jag klarat fem år på LTH samt ett basår utan några omtentor. Måste säga att jag är ganska nöjd med mig själv. :)

Jag har dessutom kommit lite längre i mina exjobbsfunderingar, men jag vågar nog inte skriva något här än så länge. Det känns som om jag bara kommer jinxa det i så fall...

En annan kul grej är att jag och Johan firar tre år tillsammans på måndag så igår var vi ute och åt lite mat och gick på bio. Vi bestämde oss för att inte köra lika lyxig mat som vi köpte förra året, utan "nöjde" oss med pizza på Vespa. Som vanligt var det mycket gott och man blev minst sagt ordentligt mätt. Jag tänker alltid innan jag går dit att jag ska prova deras pasta, men det blir aldrig av för när man väl är där inne så lyktar det så gott av all pizza. Efteråt gick vi och köpte lite godis och popcorn innan bio och sedan blev det filmen Fatta eld som är efterföljaren till Hungerspelen. Både jag och Johan tyckte att den var riktigt bra och det kändes verkligen inte som att man satt där i två och en halv timme. Det kändes inte som om det var så mycket dötid i filmen, utan den var ganska pang på hela tiden. Början var ju lite lugn, men det krävde ju handlingen.

Har ju inte lagt upp några bilder från Greklandsresan, så här får ni en söt bild på oss från Naxos
Idag har vi inte hunnit göra så mycket. Vi tog oss en välförtjänt sovmorgon och sedan följde jag med Johan när han skulle lämna blod. Jag har själv börjat fundera på om jag också ska göra det. Jag ska bara se till att bli frisk först och sedan ska jag lyckas fatta mod.

Efter det gick vi ner till Mattssons foto i Lund för jag ville prata lite systemkameror. Fick prata med en väldigt trevlig kille där som kändes väldigt kunnig och serviceinriktad. Jag fick många värdefulla tips och förslag som jag nu sitter och klurar lite på. Till exempel så avrådde han mig helt att köpa den nya Nikon d5300 eftersom den knappt var någon förbättring jämfört med d5200 och d3200 medan priset var betydligt högre. Bra poäng med andra ord. :P d5200 och d3200 är relativt lika. d5200 är ca 2000 dyrare men är något bättre i mörker och smidigare om man vill filma. Dessutom fanns det fina paketerbjudanden på den just nu så att man får en liten blixt och en Wi-Fi-adapter på köpet plus att man kan köpa ett fint 18-105 mm objektiv till. Eller ett 18-200. Tror jag behöver prata lite med pappa om detta. :P

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr