Dags att sammanfatta läsåret som har gått! Det blev betydligt färre böcker i år än tidigare - det tar tid att vara husägare och gå och gifta sig!
Jag har fortsatt beta av listan med boktips som jag har fått av vänner och familj, men den verkar ständigt bli längre, inte kortare. Skaffade mig en Bullet Journal i november där jag äntligen har samlat alla tips på ett och samma ställe och kan se att jag just nu har 53 böcker på listan. Så den lär nog räcka några år till, även om den inte skulle växa mer!
I min Bujo noterar jag även antalet lästa sidor per dag och sen den 9 november tills idag (30 januari) har jag bara missat att läsa 6 dagar vilket jag ändå anser vara bra! Mitt mål är även att sätta betyg på böckerna jag läst så att jag kan komma ihåg vilka jag själv kan ge som tips om någon frågar mig om råd.
Så till listan! Generellt är det snabblästa böcker som finns med, Lucy Dillons alla verk är ett exempel. Det har varit ett tungt år på många sätt så det är kanske inte så konstigt att litteraturen har fått vara lätt.
The Handmaid's Tale - Margaret Atwood
Livet kan börja - Sheila O'Flanagan
Molly Fyde and the Blood of Billions - Hugh Howey
Lazarus - Lars Kepler
Sista brevet från din älskade - Jojo Moyes
Min mammas hemlighet - Nikola Scott
Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty
Bakom stängda dörrar - B. A Paris
Omgiven av idioter - Thomas Erikson
Tango för vilsna själar - Lucy Dillon
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon
Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
Allt jag önskade - Lucy Dillon
När livet börjar om - Lucy Dillon
Jag skiter i att det är fejk det är förjävligt ändå - Jack Werner
Pärlan som sprängde sitt skal - Nadia Hashimi
Kemisten - Stephanie Meyer
Liten två med potential - Camilla Davidsson
Under vintergatans alla stjärnor - Camilla Davidsson
Odinsbarn - Siri Pettersen
Röta - Siri Pettersen
Brutna ben och brustna hjärtan - en alldeles omöjlig jul - Maria Ernestam
Älskade Kepler böcker när jag läste dem förra året så det är kanske inte så förvånande att Lazarus står högt på min lista i år. Boken som berörde mig mest var nog Pärlan som sprängde sitt skal. Jobbig och tung att läsa, det är ju allt annat än feel-good, men väldigt bra!
Kemisten var ganska långtråkig så den hamnar i botten tillsammans med Omgiven av idioter som visserligen är intressant men alldeles för lång och repetitiv.
Min förhoppning med läsåret 2019 är att det blir lite mer blandad och minnesvärd litteratur och jag hoppas även hinna igenom lite mer än i fjol.
Jag har fortsatt beta av listan med boktips som jag har fått av vänner och familj, men den verkar ständigt bli längre, inte kortare. Skaffade mig en Bullet Journal i november där jag äntligen har samlat alla tips på ett och samma ställe och kan se att jag just nu har 53 böcker på listan. Så den lär nog räcka några år till, även om den inte skulle växa mer!
I min Bujo noterar jag även antalet lästa sidor per dag och sen den 9 november tills idag (30 januari) har jag bara missat att läsa 6 dagar vilket jag ändå anser vara bra! Mitt mål är även att sätta betyg på böckerna jag läst så att jag kan komma ihåg vilka jag själv kan ge som tips om någon frågar mig om råd.
Så till listan! Generellt är det snabblästa böcker som finns med, Lucy Dillons alla verk är ett exempel. Det har varit ett tungt år på många sätt så det är kanske inte så konstigt att litteraturen har fått vara lätt.
The Handmaid's Tale - Margaret Atwood
Livet kan börja - Sheila O'Flanagan
Molly Fyde and the Blood of Billions - Hugh Howey
Lazarus - Lars Kepler
Sista brevet från din älskade - Jojo Moyes
Min mammas hemlighet - Nikola Scott
Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty
Bakom stängda dörrar - B. A Paris
Omgiven av idioter - Thomas Erikson
Tango för vilsna själar - Lucy Dillon
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon
Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
Allt jag önskade - Lucy Dillon
När livet börjar om - Lucy Dillon
Jag skiter i att det är fejk det är förjävligt ändå - Jack Werner
Pärlan som sprängde sitt skal - Nadia Hashimi
Kemisten - Stephanie Meyer
Liten två med potential - Camilla Davidsson
Under vintergatans alla stjärnor - Camilla Davidsson
Odinsbarn - Siri Pettersen
Röta - Siri Pettersen
Brutna ben och brustna hjärtan - en alldeles omöjlig jul - Maria Ernestam
Älskade Kepler böcker när jag läste dem förra året så det är kanske inte så förvånande att Lazarus står högt på min lista i år. Boken som berörde mig mest var nog Pärlan som sprängde sitt skal. Jobbig och tung att läsa, det är ju allt annat än feel-good, men väldigt bra!
Kemisten var ganska långtråkig så den hamnar i botten tillsammans med Omgiven av idioter som visserligen är intressant men alldeles för lång och repetitiv.
Min förhoppning med läsåret 2019 är att det blir lite mer blandad och minnesvärd litteratur och jag hoppas även hinna igenom lite mer än i fjol.
Kommentarer
Skicka en kommentar