Fortsätt till huvudinnehåll

Första natten som malmöit klar. Dags för nästa!

Nu är man alltså officiellt malmöit och här ligger jag nu i sängen, andra natten i lägenheten, och bloggar om det. Snart dags att sova men en lite kort uppdateing av flytten hinner jag med.

Mamma, pappa och Maria mötte upp oss vid lägenheten i Lund igår klockan åtta på morgonen. Vi åkte direkt till Malmö och lämnade av mamma och Maria så att de kunde börja måla. Jag, Johan och pappa körde sedan tillbaka till Lund och hämtade ett släp och första lasset med prylar. Att flytta allt från studentlägenheten var inga problem, men det var ju verkligen inte roligt att flytta upp allt till den nya. Först korsa en väg, sedan upp i en välanvänd hiss, vidare in i ett annat hus, upp tre trappsteg och in i en ny hiss. Sedan in i lägenheten. Puh! Tre fulla lass senare och ett otal svordomar och stånkande var klockan tolv på natten och allt flyttat. Hjälpen från mamma, pappa och Maria var ovärdelig!

Trots att vi hade ockuperat hissar hela dagen mötte vi inget annat än leende och hjälpande händer. Både in och ut ur hissar har vi fått bärhjälp och alla vi har stött på har pratat med oss och önskat oss välkomna. Det gjorde oss verkligen glada!

Idag har vi börjat nysta i röran och jag är stolt över att få säga att jag har tömt alla lådor med köks-pylar. Bara det var typ sju lådor. Imorgon är det jobb som vanligt och sedan får man väl åka hem och fortsätta. Jag i alla fall för Johan ska visa upp den gamla lägenheten för tjejen som ska flytta in. Eller visa dammråttorna i alla fall...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr