Fortsätt till huvudinnehåll

Glossybox, december

Äntligen dags för mig att skriva lite om månadens Glossybox! Har haft fullt upp med julklappar och annat skoj så tiden har inte räckt till. :) Det positiva är ju dock att jag faktiskt har hunnit prova alltihop den här gången och kan ge lite mer personliga omdömen om varje produkt. :)

Temat var 1-årsjubileet för Glossybox. Det blev en specialdesignad silver-låda fylld med produkter från favoritmärkena. Till exempel så är Anatomicals tillbaka igen... Värdet för min box den här månaden ligger på 415kr-ish. Utöver det fick man även 2 månader Viaplay.

Nu till det roliga!


1. La Sultane de Saba - Ginger Green Tea Body Lotion. En hudkräm med doft av te med andra ord. :) Relativt rinnig konsistens i en fruktansvärd förpackning! Jag förstår ju att det bara är en prova-på-förpackning, men man blir ju allt annat än sugen på att testa den igen. Som bilden nedan visar så är krämen i en flaska med ett jääääättestort hål. Helt omöjligt att dosera en lämplig mängd så nu när jag har använt den två gånger är den halvtom. Så jag får ju känslan av att den inte är speciellt dryg, och för det priset (269 kr/150ml) så är jag ju inte beredd att köpa den. Plus är väl att den luktar gott och känns skön, men å andra sidan har jag en Elizabeth Arden-kräm som är exakt likadan om inte ännu lite bättre. Så nej, jag kommer använda slut på den, men inte köpa någon ny.


2. Anatomicals - Hot and Fiery B-Movie Body Cleanser. Kul namn som lovar mycket, men inte håller något av det. Känner inte någon fantastisk varm sensation när jag tvålar in mig så jag vet inte vart det skulle komma från. Doftar kola och har en ganska rinnig konsistens för att vara en duschtvål, om det nu är det. Var tvungen att googla om det verkligen är en tvål (och om inte, hur ska den användas?) eftersom det inte riktigt framgick någonstans. Cleanser för mig är ju mer någon form av djuprengöring, typ skrubb eller peeling, men jag uppfattar alltså detta som en tvål.
Det står på förpackningen "... that will leave you tingling all over.". Dom höjer ju sig själva till skyarna, men håller inte riktigt vad de lovar. Hade de sagt att det är en duschtvål som är skön och luktar gott hade det i alla fall stämt.

3. So Susan - Micronized 8-hour Eye Shadow Palette. Konstigt namn i min mening, vad betyder en "micronized"? Och varför bara 8 timmar? Säg att du ska ut på fest och sminkar dig vid sex-tiden. Då skulle sminket vara borta vid två. Kanske inte något man ska skylta med... Färgerna kändes väl okej antar jag. Jag provade bara dem som hastigast en dag utan någon primer under. Dom satt rätt bra, men kändes lite tunna om man kan uttrycka sig så. Det blev mest glittrigt och inte så mycket färg, lite blaskigt. Kanske bör prova med en bättre bas i form av primer och vit ögonskugga. Hade kanske önskat att det var lite mer kontraster mellan färgerna. De var ganska lika.






4. Zoya - Nailpolish. Åtminstone inte ett namn som inte håller vad det lovar! :D Fin bas-röd färg som verkar täcka rätt bra. Enda negativa är kanske längden på penseln, eller rättare sagt pinnen den sitter på. Pinnen doppas ju oxå i färg och när den är lång så samlas mycket färg på den. Sitter man för länge kommer denna färg att droppa ner och hamna på nageln. Inte bra! Kortare pinne - bättre!





5. ACO - Soft Bronze Cream. En ansiktskräm med lite färg i. Helt okej konsistens och luktar som krämer brukar. Färgen är inte täckande men kanske ett bra alternativ för den som mest vill ha en hudkräm. Inte något som passar mig, men är nog en bra produkt för många andra.

Oj vad negativ jag har varit! Vet inte om allt är så dåligt som jag får det att låta som. Det finns så klart många positiva grejer med, men tror inte att produkterna den här månaden överrumplade mig direkt. Har som sagt även fått en nyårsbox, men den har jag slagit in och gett mig själv i julklapp. Ska bli spännande att se på måndag vad som finns i. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr