Fortsätt till huvudinnehåll

Vart tog tiden vägen?

Nu har det blivit ett långt uppehåll med bloggen igen! Tusan att det ska vara så svårt att pressa in det i schemat! Det har i vilket fall som hänt ganska mycket den senaste veckan. Till exempel så har Johans syster Hanna kommit ner från Uppsala och är här och hälsar på fram till onsdag. I lördags var vi till exempel i Höör och visade henne Skånes Djurpark. Tror att hon gillade det, åtminstone så gjorde jag det! :) Får se om jag kan lägga upp lite bilder senare...

I fredags hann jag även med en sittning för alla de som går teknisk design på LTH. Temat var som tidigare nämnt färg och jag hade färgen gul. Det var mycket trevligt även om nationen kändes lite efter i schemat. Tror att det var många nya som jobbade där. Det tog till exempel 45 minuter innan vi ens fick komma in (extra tråkigt för dom som inte ens kom in i huset... Brrr!).

I söndags kom mamma, pappa och Maria hit och åt middag. Jag och Maria hade inte firat mammas födelsedag så det var hög tid för det! Det var lite panik för att få i ordning maten. Det tog längre tid än vad vi trodde. Jag lyckades dessutom med konststycket att salta sönder kladdkakan. Duktigt! -.- Sen lyckades jag dessutom hälla hela pepparkorn i couscousen istället för basilika. Ingen bra start! Men det blev mysigt ändå och jag tror att maten smakade gott. Har ju varit stormförkyld de senaste dagarna så har inte så mycket smak kvar...

Höll ju på att glömma att vi har varit och hälsat på Axis. I torsdags cyklade jag, Marie och Johan dit för att vara med på deras studentkväll. Det bjöds på mingel, macka, öl, rundtur, quiz och mer mingel. En mycket trevlig kväll även om jag kände mig sjuk. Axis verkar vara ett trevlig företag. Ska nog söka sommarjobb hos dem. :)

Dessutom har det blivit dags att välja kurser inför nästa period. Jag känner mig inte helt säker inför valet så jag har kryssat i lite fler än vad jag kommer att gå, bara för säkerhetsskull. Man kan ju alltid tacka nej senare. De jag säkert kommer gå är designprojekt och design i företag. De jag velar över är lätta material och konstruktion i termoplaster. Den sistnämnda känns mer relevant, men det är en kursansvarig på den kursen som jag inte gillar. Får väl se hur det blir efter jul. :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vansbro Camping

Från Rossö tog det oss fem timmar att komma fram till vår nästa camping i Vansbro. Klockan hade hunnit bli ganska mycket innan vi var framme så när vi hade fått upp tältet gick vi direkt iväg till närmsta ICA och handlade på oss lite grillkorv och majskolvar som vi kunde grilla till kvällsmat. Vi köpte även geléhallon och godis-sockerbitar som vi grillade istället för marshmallows. Mycket godare i min mening och Johan höll med! Därefter satte vi oss och spelade ett parti Lost City innan det var dags att sova. Ena sidan av campingen låg väldigt fint till längs Västerdalälven med andra sidan av campingen (den vi bodde på) hade utsikt över några mackar och en bilverkstad där de meckade halva natten med någon bil. Campingen i sig var ganska öppen och verkade inte direkt husera några långliggare. Så något opersonlig var den kanske men toaletterna och duscharna var väldigt rena, vilket jag uppskattade. Jag hade kollat upp att de hade dressincykling längs en nedlagd del av inlandsbanan oc

Österrike dag 8

Sista dagen i Österrike började tidigt. Vi ställe klockan på 7.30 så att vi hann äta frukost och packa ihop oss innan vi skulle ta bussen till Salzburg. Väl i Salzburg hade det börjat ösa ner så vi hoppade snabbt av bussen och sprang in i stationsbyggnaden och låste in våra stora väskor innan vi åter igen satte på oss våra ponchos och gav oss ut i regnet. Ja jäklar vad det regnade den här dagen... Johan hade kollat upp lite sevärdheter i staden så vi började röra oss bort mot Mirabell-slottet. När vi kom fram stod det någon kör och sjöng hymner där inne och höll varandra i handen. Vi smet försiktigt förbi och gick upp till en av salarna som var öppna för allmänheten och sedan gick vi ut igen. Vi tog ett varv i slottsträdgården och orangeriet. Sen rörde viss oss bort mot Mozarts boningshus. Vi smet in en runda på Billa och köpte lite snacks inför hemresan innan vi gick vidare genom stan. Vi passerade domkyrkan men den var stängd för mässa så vi fortsatte upp mot fästningen Hohensalz

Terpentinet fyller mina lungor

När jag var hemma hos mamma och pappa råkade vi zappa in på en kanal som visade Rob Ross - The joy of painting. Så klart blev jag helt sugen på att måla när jag såg det, men har inte haft tid/ork att måla på hur lång tid som helst. Men idag! Då jäklar! Johan behövde nämligen vika sina kläder så jag plockade fram en duk, oljefärgerna, penslar och diverse flaskor med illaluktande innehåll. Rob Ross var en konstnär som ville visa hur lätt och kul det är att måla. Han hade ett eget tv-program där han målade en tavla och just det avsnittet vi såg målade han en tavla som jag har försökt efterlikna idag. Tyvärr hittade jag inte några bilder på han tavla, och inte heller avsnittet vi såg på, så jag var tvungen att måla från minnet. Svårt, men jag blev ändå nöjd! Ursäkta den dåliga kvalitén på bilden (mobilbild....).