Fortsätt till huvudinnehåll

Glossybox november

Fick min Glossybox idag. Yey! :D

Temat är Beautiful Dreamer. Lite luddigt kanske, men det skulle tydligen handla om att uppfylla en skönhetsdröm. Anyhow... värdet på min box den här veckan är 638-ish. Body Shop säljer ju sitt bodybutter i samma storlek som fanns i boxen, men jag tvivlar på att de säljer det för samma pris/ml som den stora produkten som jag har räknat på. Sen är det svårt att avgöra om läppstiftet/läppglansen om de är fullsize eftersom de sitter ihop, men priset står per styck. Lite skumt, men tänk runt 640 kr som sagt. :)

Och nu har jag ju fuskat lite och berättat vad två av produkterna är, men här kommer en liten sammanfattning på samtliga.

Lite jul-inspirerad förpackning den här månaden. :)

Första tryckta utgåvan av Glossy Mag


1. Grazette of Sweden - Crush 6 Wonder Mask (rosa burk med en sexa på).
En hårinpackning som är snabbverkande (60sek-5min) som luktar ananas. Ska få bort friss och så klart innehåller den en massa bra ämnen som gör håret glansigt. Den här produkten har jag faktiskt redan hunnit prova, men håret har inte riiiiktigt torkat än så kan inte se resultatet. Får uppdatera lite senare igen... Men den luktar super! Inte sötsliskigt och inte alltför mycket, utan precis lagom. Det jag tycker är lite skumt är att företagsnamnet inte står med på framsidan, utan bara precis under innehållsförteckningen på botten. Lite ovanligt... 109kr/150ml så produkten i boxen var fullsize.

2. Bliss - Fabulous Foaming Face Wash (blå liten flaska).
 Som namnet antyder: en ansiktsrengöring. Den ska vara mild och exfolierande. Det jag funderar på är om den tar bort makeup. Det står inte att den ska göra det, men inte heller att man ska hålla den borta från ögonen. Tar den inte makeup så är den lite värdelös, men annars har jag väl inget att kommentera än så länge eftersom jag inte har testat än. Den luktar gott i alla fall, men är svindyr. 245kr/197ml.

3. Modelco - Lip duo (längst upp till vänster).
Läppstift och läppglans från ett märke som tydligen är väldigt känt. Hann testa dem innan och jag tyckte väl inte att de stannade kvar så länge. Sen var det lite klurigt att sätta på oxå för läppstiftet hade en ganska hård konsistens så det fastnade inte så lätt, plus att färgen är lite för murrig för min smak. Läppglansen luktade gott. Positivt är spegeln på ena sidan, negativt att man inte kan använda den när man sätter på sig läppstiftet. Jag fick färgen dusk på läppstiftet och striptease på läppglanset. Stift: 189kr, glans: 149kr.

4. The Body Shop - Chocomania Body Butter (brun burk).
De flesta känner väl till Body Shops bodybutter vid det här laget, jag har ett själv sedan tidigare som luktar jordgubb. Lukten: blä! Det känns inte alls fräscht att smörja in sig i choklad tycker jag. Konsistens och känsla: lika bra som alltid. Så det enda är väl att doften inte passar just mig. :P Får se om jag kanske ger bort det till någon snäll.  175kr/200ml.

5. Glossybox - Glossy Pink Blusher (sista produkten, uppenbarligen :P).
Ett Rouge från Glossybox eget märke. Har inte hunnit prova än, men jag gillade ju läppstiftet som de hade tagit fram som jag fick för några månader sedan. Superkul med smink i boxen. :)

Ser fram emot december då jag kommer få två boxar. :) Dels månadens box, men sen har jag varit busig och beställt nyårs-boxen som är en liten specialare. Längtar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr