Fortsätt till huvudinnehåll

Glossybox Februari

Nu kommer äntligen den utlovade recensionen av februariboxen! Jag säger efterlängtad eftersom det är efter dessa inlägg jag har som flest läsare. ;)

Temat för månaden var The Black Box, och det var nog inte innehållet de syftade på, utan själva lådan i sig. En ny med design på den med andra ord. Värdet på boxen var ca 460 kr och den innehöll två full size-produkter.

Låddesignen

Samlingsbild. :)
1. Maria Nila Stockholm - Swedish Therapy Oil (199kr/50ml). En hårolja som innehåller lingonfröolja (?) som innehåller antioxidanter som tydligen ska skydda mot fria radikaler (?). Lukten är god och konsistensen är som de flesta andra håroljor tror jag. Dock så föredrar jag min Moroccan Oil eftersom mitt hår kändes väldigt fett efter att jag använde den här från Maria Nila. Är inte överförtjust i deras design heller för det känns mer som ett läkemedel än en skönhetsprodukt. Så jag kommer inte köpa den här igen. 

2. Lush - Dream Cream (Body Lotion)(209kr/240g). Kommer ni ihåg alla hjärtans dag-presenten jag fick av Johan i år? Det var i alla fall en nalle med vete inuti som man kunde värma i mikron. Lukten på den är ingen höjdare enligt mig, och den här krämen luktar exakt likadant! Det luktar lite spannål blandat med lavendel och jag antar att det finns vissa som gillar detta. Inget för mig dock. Konsistensen känns lite klibbig dessutom så jag kommer inte att köpa den här produkten igen. Det roligaste är dock att man på baksidan kan se vem det är som har gjort (fyllt på?) krämen och min tillverkare är då Kris.



3. Modelco - Lip Enhancer Illusion Lip Liner (195kr). Ett långt namn till en produkt jag knappt förstår. Jag är inte van vid att måla läpparna så mina rutiner kring detta är i stort sett obefintliga. Men denna penna ska man applicera "lätt" utanför läpplinjen för att få till ett fint plut med sitt läppstift. Färgen är brunorange och jag vet inte om den ska passa alla hudtoner. Jag är som kanske märks lite konfunderad. Jag vet inte hur det ska se ut när det är applicerat (det är som ett brunt streck runt munnen på mig). Men jag antar att det är en bra produkt om man förstår. :) Har dessutom en vässare i korken.


4. Batiste - Dry Shampoo Original (69kr/200ml). Detta är nog ett relativt billigt torrschampo och det är ju så klart ett plus. Tyvärr blev mitt hår väldigt fettigt av den här produkten så den passar inte mig just nu i alla fall. Luktar gott gör den i alla fall. :)

Torrschampot och håroljan
5. Modelco - Cheek + Lip Tint Rosy Red (155kr/10ml). Denna produkt har potential att vara genial eftersom den har många funktioner i en. Jag gillar den dock inte. Och jag har nu två! Jag fick samma produkt i min nyårs-box. Jag tycker att den är helt okej att använda på läpparna. Vet inte hur länge färgen sitter kvar, men det blir en rätt fin nyans från början utan allt läppstift-kladd. Däremot funkar den inte alls bra på kinderna. Den är alldeles för benägen att bli flammig och det är ju precis det man vill undvika med alla skönhetsrutiner med foundation etc. Det står att man ska ta ut en liten, liten klick som man sedan duttar på kinden. Dutta! Inte dra. Som om den hjälpte. Dessutom sitter den som berget så blir det fel måste man göra om allt igen. Kul. Så vill någon befria mig från den ena tuben så hör av er! :)






Oj vad mycket negativt det blev den här månaden... :( Det är synd att jag verkar så negativ för det är jag egentligen inte. Jag är sjukt nöjd med mina Glossybox-prenumeration och jag kommer fortsätta med den. Och även om alla produkter inte passar en själv så är det superkul att prova och förr eller senare kan de ju komma till användning. Jag kanske kommer på hur man använder läppennan och kommer då kunna skapa värsta pussmunnen! Vem vet.? :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr