Fortsätt till huvudinnehåll

Utflykt till Köpenhamn

Bara för att man har lov är man inte ledig verkar det som... Själv har jag ju tillbringat dagen med efter-tenta städning av lägenheten och nu ser det nästan beboeligt ut här. Bara Johans grejer som ligger huller om buller.

I helgen hann vi med en utflykt till Köpenhamn med mamma och pappa. Jag har bara inte hunnit kolla igenom bilderna förrän nu. Jag kan väl säga att jag tycker att det är roligare att fota än vad jag är bra på det... 90% av alla mina bilder är suddiga och 5% är dåliga och resten är helt okej. Så det är de sistnämnda jag tänker visa. ;)

Vi var först på Zoo och kikade på djuren. Sen blev det en picknick i solen och därefter tittade vi på båtar på Langelinie och i Dragör.

Tigrarna hade fått nya ungar så det var dit vi gick först.  Men det var inte mycket att titta på. Små och sömniga låg de i en klump längs väggen.

Sjölejonen var desto roligare. Vi kom precis när de skulle tränas så vi fick se många olika konster.

Till exempel när de balanserade bollar på huvudet.

Även elefanterna hade fått en unge. Här står han och gömmer sig.


En annan kul grej var att isbjörnarnas hus hade byggts om. Så nu kunde man gå genom en stor tunnel och titta på dem när de simmade. Eller genom deras akvarium som mamma sa...

Det var häftigt att se men mina bilder blev inte så lyckade...

Dansande (?) varm isbjörn.

Sen gick vi upp i tornet. Mååånga trappor i värmen. Men det var en fin utsikt över Köpenhamn.

Pappa trivs som bäst på höga höjder.

Lejonungarna hade hunnit bli lite större än tigerungarna. Men de låg mest och vilade sig i skuggan.

Vissa djur ville inte vara med på bild...

Och andra stilade sig för att få vara med.

Borde jag censurera den här?

Fotogeniska fåglar.

Vi köpte en Cola i en automat och gissa vilket namn som dök upp! Nöjd mamma. :)

Sen blev det som sagt picknick i en av parkerna bredvid zoo. Mamma och pappa hade plockat ned en massa gott.

Fina Johan :)

En liten segelbåt.

Jag har varit lite sugen på att åka på kryssning, men inte just en sån här... Här spelade de nämligen Storbritanniens  nationalsång och alla stod och viftade med Union Jack. Lite sekt-varning. 

I Dragör såg man bron bra.

Söta små svalor satt och kurade i regnet


Lots

Stor båt och en liten bro.

Nästa förslag på studentlägenhet?
Det var en mycket trevlig utflykt med familjen och en bra paus för Johan nu i allt tentaplugg.

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer. Jag är sugen att åka till Media Markt och köpa min surfplatta, jag ska bara ta mod till mig. Och på tal om att slösa pengar... Spyken ska tydligen sälja all sin fotoutrustning för en "spottstyver" enligt min lärare. Jag är sugen på att slå till eftersom jag alltid har önskat mig ett mörkerrum. Men nu får jag allt hålla mig. Vi har ju inte ens plats. :P Men någongång i framtiden... Kanske... *Drömmer mig bort*

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr