Fortsätt till huvudinnehåll

Glossybox Januari

Äntligen! En ny Glossybox! :D Känns som om det var länge sen sist, och det är det ju egentligen också eftersom decemberboxen kom en vecka tidigare.

Temat denna månaden är Functional Beauty med produkter som ska fylla funktioner i den dagliga skönhetsrutinen. Och det tycker jag att de har lyckats med! Har hunnit prova alla fem produkter redan. Den här veckan har jag bara fått originalprodukter, även om torrbalsamen var väldigt liten... Men men. Totala värdet blir då 546 kr.

Nu ska jag inte dra ut på det mer. Dags att presentera produkterna!

1. Burt's Bees - Lemon Butter Cuticle Cream (79:-). Nagelbandskräm som ska återfukta och förstärka naglar och nagelband. Söt liten burk som var väldigt svåröppnad de första gångerna. Jag har inbillat mig själv att den är lättare att öppna nu... Det är helt klart en produkt som jag behöver eftersom jag målar naglarna så ofta. Då är det extra viktigt att ta hand om dem. Krämen känns skön och luktar gott. Den är väldigt fast så man råkar aldrig ta mer än vad man behöver. Svårt att avgöra om den har haft någon effekt än, men än så länge är jag mycket positiv.

2. Percy and Reed - No-fuss Fabulousness Dry Conditioner (129 kr/50 ml). En ny produkt - en torrbalsam som ska sprejas i när håret är torrt och ska ge glans och lyster. Första gången jag sprejade var munstycket så trögt att när den väl hoppade loss lyckades jag med konststycket att spreja ner halva skärmen... Inte helt okej. Jag visste inte att detta var en produkt som jag behövde och jag är inte helt övertygad än. Torrschampo är en räddare i nöden, men balsamen gör ju inte direkt underverk. Ser faktiskt inte så mycket skillnad alls. Doften är helt okej, det känns inte som en doft som man brukar ha i hårprodukter. Den luktar lite... skog? Nej, men kanske lite "örtigt"?


3. Illamasqua - Cream Pigment (179:-). Love, love, love! Trodde att den här krämen skulle vara lika svårarbetad som den jag fick i nyårsboxen, men den är förvånansvärt samarbetsvillig. Den kan användas på läpparna, på kinderna som rouge och på ögonlocken som ögonskugga eller bas. Jag har bara haft den som rouge men jag älskar färgen och den sitter verkligen som berget hela dagen! Jag måste dock säga att jag avskyr själva förpackningen. Snygg, men totalt värdelös att öppna. Som ni kan se på översta bilden är den typ fyrkantig och man känner att man vill snurra på locket eller fälla upp det som en ögonskugga. Men denna lilla låda ska lyftas rakt uppåt, och som man ser på bilden precis här ovanför så är delningslinjen mellan lock och botten minimal, så man får inte in några naglar i skarven. Med andra ord ska man lyfta ett glansigt och glatt lock (utan att få något grepp) rakt uppåt och som dessutom "knäpps" ihop. Helt möjligt. Och då ska man inte ens prata om när man har smörjt in händerna och är lite kladdig...
 

 4. Elite Models - Intensity Eye Pencil (109:-). Vattenfast kajalpenna som innehåller lugnande ämnen. Färgen ser grå-glittrig ut när man sätter på den. Måste säga att jag älskar den här pennan. Den är mjuk och skön och är lätt att jobba med. Dessutom sitter den jäkligt bra hela dagen. Jag målade ett streck på handen igår och naturligtvis är inte all färg kvar, men det är helt klart ett streck där. Färgen är snygg och passar bra till vardags även om den glittrar lite. Jag är nöjd och kan rekommendera den här. :)

5. Oliva by CCS - Eco Makeup Remover Wipes (50 kr/24 st). Rengöringsservetter som tvättar bort makeup, även vattenfast. En servett ska räcka för hela ansiktet. Visserligen är de här servetterna eko-märkta, men jag kan inte hjälpa att tänka på slöseriet att slänga en så stor servett per dag bara för att man inte orkar tvätta ansiktet i vatten. Om det hade funnits fler och man ändå bara hade behövt använda en så hade det känts bättre, men en sån här förpackning räcker ju knappt i en månad. Tänk hur mycket man skulle slänga på ett år, på ett liv? Hur svårt är det att köpa en miljövänlig ansiktstvätt istället? Jag var kanske lite slarvig igår, men jag hade en del smink kvar på huden efter ha använt en servett som inte syntes i spegeln. Dessutom sved den lite på ögonlocken och jag tappade ganska många ögonfransar efteråt (om man nu tycker att åtta är många...). Men jag vet inte... Jag har inte testat liknande produkter tidigare. De är kanske bra egentligen. Ska ge dem en chans till.

Överlag är jag mycket nöjd med produkterna i månadens box. De kommer helt klart att användas tills de är slut. Några av dem kommer jag kanske till och med köpa igen. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lugn tisdag

Just nu sitter Johan och tentar och jag funderar på om jag ska börja göra dressingen till vår Caesarsallad till ikväll. Jag är inte så haj på det där med att vispa så att det inte såsen inte skär sig så jag funderar på om jag ska fuska och använda färdig majonnäs istället. Fast jag har ju en och en halv timme på mig att misslyckas och testa igen så jag kanske ger det ett försök... Mer idag? Inte mycket... Var och handlade och jag har även hunnit dammsuga lite grann. Imorgon? Inte så mycket mer... Får se hur mycket Johan ska plugga och hur vädret blir. Hade varit skönt att gå ut och gå lite. Annars kommer jag nog kolla på serier eller läsa. Jag är inte så van vid att ställa in skärpan manuellt men jag läste i boken jag fick av pappa som handlar om min kamera att man i sökaren kan se var man har sitt fokus när man jobbar manuellt. Så jag gav det ett försök idag. Inte helt lätt när fåglarna inte är stilla, men man märker att de två bilderna är helt olika.

Glossy!!!

Ihh! Åkte direkt efter jobbet och hämtade mitt paket från Glossybox som låg på posten. Tänkte uppdatera ordentligt senare, men kan ju säga som så: det är myyycket kul i! :D

Sjuuukt rörigt!

En sak jag inte saknar med att vara hemma igen är min gamla dator. Den här skräphögen har tagit lite mer än 20 minuter att starta. Dvs på 20 minuter har jag tryckt på startknappen och fått igång min blogg. Wow, vilken kraft den har under chassit! Tillbaka till min dag... Jag åkte hem till mamma och pappa vid tre och möttes av totalt kaos här på övervåningen. Maria och mamma hade bara vräkt ut allt från vinden och in i "spelrummet". Sitter bokstavligen talat omringad av kartonger. För att ens komma fram till datorn behövde jag flytta undan tre. Fast en del framsteg har gjorts idag. Vi räknade att vi hade 23 kartonger var och en del gemensamma (jag och Maria) och nu har jag ungefär 12 kvar. Det är faktiskt väldigt kul att rensa i röran för man hittar så många leksaker som man hade glömt. Jag blev sjukt nostalgisk när jag öppnade lådorna med mitt gamla Belle Ville-lego. Älskade verkligen att leka med det och jag hade sjukt mycket. En gång fösökte jag bygga ett höghus. Jag tr